donderdag, maart 09, 2006

Uitvaart

Vandaag de uitvaart, via de mail en internet een gezamelijk vertrek afgesproken bij de kantine, de opkomst is overweldigend!

We waren vroeg, met name om Nienke en de familie een hart onder de riem te steken bij aankomst in het dorpshuis van Hengelo (gld.).

Vanaf 13:00 uur was het tijd om afscheid te nemen van Ger, een emotioneel moment rond de kist van Ger, hij lag er rustig bij... precies Ger

Vanaf 14:00 uur de plechtigheid, ik heb geprobeerd me af te sluiten voor de toespraken, om te veel emotie te voorkomen voor mijn eigen toespraak, wel heb ik geluisterd naar de muziek. Mooi om te constateren dat het ook anders kan.

Geen "afscheid nemen bestaat niet" of "waarheen waarvoor" of andere standaard shit... vandaag alleen muziek die aansloot bij de sprekers.

Mijn eigen toespraak ging goed, hoewel ik dit daar 20 seconden voor tijd zelf nog niet van overtuigd was. Na mij sprak Wim namens het derde.

Na alles was vandaag ik gehoord heb over Ger, moet ik zeggen dat we Ger goed gekend hebben, hoewel het schoonzwemmen me wel verrast heeft, maar dat is het dan ook wel.

Bij het condoleren, leek het wel of Nienke iedereen aan het troosten was, terwijl wij er waren voor haar troost... dat komt later nog wel!

Bij terugkomst in Enschede, hebben we in de kantine nog even nagepraat, velen hadden hier behoefte aan... ik zeer zeker!

Geen opmerkingen: