zaterdag, maart 04, 2006

Ziekenhuis

Omdat Ger met de ambulance is afgevoerd naar het Ziekenhuis, en ze nog steeds met hem bezig waren, was op dat moment niet duidelijk wat de afloop zou zijn. Hetgeen we gezien hadden in de sporthal gaf niet veel hoop.

Nadat ik een aantal mensen gesproken en gebeld heb, ben ik naar het ziekenhuis gegaan, dat had ik Nienke beloofd, omdat ik me zelf niet meer instaat achte om te rijden heb ik Eric Ronitz gevraagd. Samen zijn we naar het ziekenhuis gegaan.

In het ziekenhuis krijgen we van de verpleegsters te horen dat Ger is overleden, het is alsof de grond onder je weg zakt, hoewel de kans klein was, blijf je hopen.

In de familiekamer van de eerste hulp zijn we Nienke en Belinda tot steun geweest, in de periode dat de ouders van Nienke en Ger nog onderweg waren naar Enschede. Toen zij gearriveerd arriveerden, zijn wij weer naar de sport hal gegaan. Even daarvoor heb ik Rene Gelderman gevraagd alle zaken mbt de afgelasting van de wedstrijd van DOS-WK tegen Nic te regelen. Jan Willem heeft zorg gedragen voor het informeren van de bestuursleden en de pers die naar Groningen zouden afreizen.

In de sporthal was de verslagenheid natuurlijk bijzonder groot, en niet alleen bij DOS-WK, ook naas en rigtersbleek waren er hevig van onder de indruk. Zij hebben besloten deze dag niet meer te spelen in de Diekmanhal, een besluit dat we zeer waarderen!

Opvallend was hoe klein de korfbalwereld is, mijn telefoon hield niet meer op met bellen, en dat al vrij snel na het voorval.

Geen opmerkingen: